Sorens hjemmeside

Kommunikation med familien

Velkommen til siden!

På denne side vil jeg sende beskeder m.m. til familien under min Australien rejse!

Hej derhjemme.
Jeg staar i Singapore Lufthavn paa vej til Cains.
Turen er gaaet godt indtil nu - bortset fra at jeg har mistet min kuffert - igen - den var ikke med flyet fra London. Jeg haabede at den ville komme til hotellet her i Singapore, men det gjorde den ikke. Jeg haaber den er i Cains naar jeg kommer der - det er noget rod!
Saa jeg har koebt nogle ting saa jeg kunne blive barberet og faa en ren skjorte paa m.m.
Jeg har set mig omkring i Singapore i dag - der var lummervarmt med 30 grader.
Haaber I har det godt derhjemme - jeg skriver mere senere.
Hilsen til Jer alle Soeren.

Ja, saa kom jeg til troperne med palmer, sol og varmedis - 30° i skyggen.
Det er et rigtigt flot sted jeg bor, det ligger i et stort omraade med palmer, buske der blomstrer i alle farver og fugle i alle regnbuens farver der sender deres sang ud over omraadet. Det kan ikke blive bedre. Der er god service paa stedet med gratis bus flere gange dagligt. Jeg blev hentet i lufthavnen, da jeg kom i gaar morges.
Cains er nok det flotteste sted jeg har vaeret.
I morgen tager jeg paa turen i 9 dage, hvor vi drager mod vest. Det er et oede omraade, hvor der naeppe er neget kontakt til omverdenen - saa intet nyt kan vaere godt nyt.
Jeg har haft travlt med at koebe ind af ting jeg nu mangler, jeg har stadig ikke set noget til min kuffert.
Men bortset fra det har jeg det godt og haaber det samme derhjemme.
Hilsen til Jer alle.  Soeren. - jeg skiver saa snart jeg har lejlighed til det.

Hej derhjemme!
Saa er jeg tilbage paa hotellet i Cairns igen efter 9 oplevelsesrige dage. Jeg vil ikke komme ind paa oplevelserne nu, det vil blive for meget nu. Det var en spaendende tur. Jeg har det godt og haaber det samme for Jer derhjemme.
Jeg kom tilbage for ca. 2 timer siden, jeg ringede til det australske flyselskab, Quantas - som jeg floej med fra London til Singapore. De havde min kuffert staaende, men de havde ikke kendt min adersse her i Cairns - de fik den ellers i Singapore - saa i loebet af en halv time var min kuffert her paa hotellet, saa jeg kunne aande lettet op. Den var kommet med et forkert fly til Singapore. Den er noget medtaget, saa jeg koeber en ny i morgen.
Jeg har et par dage fri her i Cairns, inden jeg paa mandag tager paa turen i 12 dage til Sydney.
Tak for hilsner.
Jeg skriver mere senere - de er lidt dyre her paa hotellet med internet - og jeg traenger ogsaa til at komme i seng og hvile mig lidt.
Hilsen Soren.
Hilsen til alle Soren.

Loerdag d. 11-10.
Tak for hilsen - jeg er glad for at laese at alt er vel derhjemme.
Det har vaeret lidt koeligt et par dage - vel omkring 25° - i dag kom der en regnbyge i morgenstunden - det rensede luften lidt.
Tillykke med foedelsdagen til Bent, undskyld, jeg glemte det sidst jeg skrev - hvad er det Johs og dig taeller - hvorlangt kan og skal i taelle - er det penge eller hvad!
Jeg har det stadig godt og nyder at gaa en morgentur og se paa de mange forskellige palmer og blomstrende buske og hoere paa fuglenes morgensang.
Jeg gik i gaar en tur paa Esplanaden - en sti langs Stillehavet her i Cairns.
Over middag vil jeg tage turen igen og tage mit kamera og kikkert med, der er mange maager og vadefugle i omraadet.
Naar jeg faar tid, vil jeg begynde at skrive om turen, men der er saa meget at se - det kommer i foerste raekke. Jeg vil skive igen i morgen eller mandag!
Hilsen til alle Soren.

Mandag kl. 10.30 lokal tid.
Ja, I er vel ved at gaa i seng derhjemme - her starter vi paa en ny dag. Jeg har lige checket ud paa hotellet. Sidst paa eftermiddagen starter turen mod Sydney. Den starter fra et andet hotel, Hotel Cairns, hvor alle deltagere paa turen skal moedes - det bliver spaendende at se the Great Barrian Reef. Jeg ved ikke hvor nemt det er med internet hvor vi faerdes, men jeg lader hoere fra mig naar der lejlighed.
Det har regnet hele natten, med det er klaret op her til morgen, men det er lummert- 30°
Hils Heinrich og oensk ham tillykke med foedelsdagen, hvis I skal til foedelsdag hos ham.
Tak for hilsen - jeg haaber det var en god revy.
Jeg vil ikke skrive mere nu - hilsen til alle - Soeren.

Loerdag kl. 19 lokall tid.
Hej derhjemme - jeg haaber I har det godt, der var ikke noget at laese i Gaestebogen.
Jeg er nu i Harvey Bay, der ligger ved Fraser Island. I mogen sejler vi over til Fraser Island - der nok en den mest kendte af oerne i Koralrevet.
Jeg har det godt og turen gaar efter planen.
For et par dage siden boede vi paa en lille oe - Daydream- derfra sejlede vi et par timer ud paa Great Barrier Riff - koralrevet - det var en dejlig tur i flot vejr.
Der var muligheder for dykning, snorkling og en helikoptertur. Jeg valgte en tur ud over revet i helikopter, det var en flot tur-piloter var en ung dansk mand, den eneste dansker jeg har moedt indtil nu.
Paa mandag skal vi besoege en krokodillefarm og zoo, der var den, nu afdoede Steve fra tv havde.
Jeg har haft mange oplevelser, som jeg vil skrive lidt om senere.
Der har vaeret et par dage med lidt regn og skyer, men de sidste dage har vaeret fine.
Haaber I har det godt derhjemme-hilsen til alle Soren.

Jeg skrev, at Steve havde dyreparken-han overtog et lille Zoo efter sine foraeldre, som han udbyggede.

Sydney fredag 24 okt. kl. 19.
Jeg kom til Sydney for tre timer siden, efter en dejlig tur langs kysten.
Jeg bor ved det kinesiske kvarter, her i Sydney. Jeg har lige spist paa en kinesisk restaurant, det var laekkert.
Stedet jeg skriver fra er ogsaa kinesisk - der billigt og godt.
Det bliver for meget at skrive om turen langs kysten nu.
Vi besoegte Steve Irwins' Zoo. Der var foerst et show, men det var der nu ikke saa meget ved, men dyreparken var imponerende. Der ligger paa et 22 tdr. land stort omraade, der var mange spaendende dyr at se.
Siden jeg skrev sidst, har vi vaeret paa en lille oe - Moreton Island, hvor vi havde en dag fri til at nyde den dejlige natur og det dejlige vejr. Vi havde to overnatninger der.
Det er blevet lidt koeligere efterhaanden som vi kom mod syd, i dag har vaeret som en dansk sommerdag 20-22 grader.
Turen paa 12 dage er nu slut, alle 24 paa holdet er nu spredt for alle vinde.
Der var 8 hollaendere, nogle englaendere samt nogle fra Canada og saa lille mig fra Danmark. De var nu flinke og soede alle sammen. Der var to helt unge hollaendere med paa turen i 10 dage, de havde vundet turen.
I morgen tager jeg paa turen til de Blaa Bjerge, der ligger vest for Sydney - det er en een dags tur. Jeg har saa to dage her i byen inden jeg flyver over til familien i Adelaide. Jeg saa det foerste juletrae i dag, men det er sikkert ogsaa begyndt derhjemme.
Tak for hilsner i, men jeg forstaar ikke dem alle - een der heder Inger, skriver at Bent og Irena ikke er traeffe i nogle dage, efter jeg er kommet hjem???
Haaber I alle har det godt derhjemme-jeg skriver nok om et par dage, inden jeg forlader Sydney. Hilsen Soren

Mandag d. 27. kl. 10.00
Jeg havde nogle problemer med at laese beskederne hjemmefra, der kom kun de foerste par linier med, men jeg har loest problemet nu og laest hilsnerne i deres fulde laengde, det gav et andt indtryk-beklager.
Loerdag var jeg paa en dejlig tur til De Blaa Bjerge i et pragtfuldt vejr, der var et par danskere med paa turen, saa det var dejligt at tale lidt dansk igen.
I gaar besoegte jeg Sydney Akvarium & Wildlife, det var rigtig flot og spaendende med mange dyr, fisk og andet fra den australske natur-jeg tog mange billeder, saa maaske, hvis I har lyst, kan se det naa jeg kommer hjem.
Akvariet ligger ved Darling Harbour-et flot sted ved havnefronten.
Over middag, gik jeg ned til Operahuset og den Botanske Have - der ligger ved Operahuset, det er altig et spaenende sted at besoege.
Jeg kommer lige fra et marked her i China kvarteret, men der var nu ikke meget at se. Over middag vil gaa til nogle steder jeg har set tidligere.
I morgen flyver jeg saa til Adelaide og er der de sidste dage her i Australien.
Vejret er behageligt her i Sydney 25-26 grader.

Jeg har god til, saa jeg jeg vil skrive lidt om mit moede med en slange..
Det var paa 9 dags turen ud vest paa, vi boede i telte med senge og fast gulv, det var godt nok, men varmt derude. Naa, det var slangen-jeg vill gaa en lille tur inden det blev moerkt, da jeg 50 meter fra mit telt, ser jeg pludseligt et par meter foran mig paa stien en ca. 2-3 meter lang, flot slange med rejst hover, kigge sig omkring, jeg stoppede straks og blev vist nok lidt bleg, een af de andre fra turen kom ogsaa til-vi var lige bange. Jeg loeb til efter mit kamera og naaede at filme den inden den forsvandt tilbage i floden.
Jeg viste billederne til turlederen, han grinede lidt af mig og fortalte at den var ganske harmloes, men det kunne jeg ikke vide. Det var en "Green Tree Snake" ( Groen Trae Slange).
Jeg vil ikke skrive mere nu, hvis der er stemning for det vil jeg skrive mere om turen, naar jeg kommer hjem.
Hilsen til alle - tak for hilsner. Soren

Onsdag 29-10 kl. 1820 i Adelaide.
Jeg ankom til Adelaide i gaa efter en fantastisk flot flyvetur ind over Australien, hvor det var klart og skyfrit.
Jeg er blevet godt modtaget af familien hernede. Da jeg kom til hotellet laa der en besked at Anette, Ian og Joyce ville hente mig paa hotellet. Vi koerte ud et sted og fik en kop kaffe. Derpaa koerte vi til Botanisk Have og gik lidt rundt der.
Ian og Joyce er stadig ved godt mod og har det godt.
I dag blev jeg afhentet af den anden datters, Dianes' mand og vi koerte ud og fik lidt frokost et sted, Joyce og kom ogsaa der.
Jeg har oplevet meget paa turen og har ca. film til ca. 2 timer, saa vi maa se om nogen kan holde at se film saa laenge!!
Dejligt at I har det godt derhjemme.
Jeg vil finde et sted, hvor jeg kan faa lidt at spise, inden jeg gaa tilbage til det dejlig hotelvaerels jeg har her i byen-der virkelig flot.
Loerdag rejser jeg hjem, jeg vil skrive inden jeg tager afsted.
I morgen kommer Ian efter mig, og koerer ud til dem, hvor de bor - der naesten for meget de goer ud af mig.
Vejret er dejligt her i Adelaide - det har vaeret lidt skyet i dag, men omkring 25°.
Hilsen til alle-Soren

Adelaide fredag d. 31 oktober kl. 9.30
Det er saa sidste dag her i Adelaide. Vejret er pragtfuldt. I gaa var der 30° med sol hele dagen - i dag bliver det nok lidt koeligere.
I gaar var jeg hos Ian og Joyce, vi koerte ud til stranden, hvor vi fik lidt frokost.
Jeg vil ikke skrive meget nu. Jeg flyver fra Adelaide kl. 14 lokal tid. Jeg lade hoere fra mig naar jeg kommer til Koebenhavn. Der en fri e-mail i Singapore Lufthavn, saa jeg sender nok en lille hilsen derfra-til den tid.
Rart at I alle har det godt. Hilsen Soren.

Hej derhjemme.
Jeg ankom her til Singapore for ca. en time side. Klokken er 20 her i Singapore. Jeg skal flyve kl. 23, sa der lidt tid.
Det var en flot flyvetur fra Adelaide. Vi ankom ved solnedgang-det var fantastisk flot.
Ja, ja Bent, du griner af mit moede med slangen, men jeg husker stadig dengang vi var paa tur til Fillsoe og du forsvandt i stoevsky da du saa en lille hugorm!!!
Jeg er gaaet ind igen!
Turen fra Adelaide tog godt syv timer, men turen til London bliver dobbelt saa lang.
Jeg har ikke mere tid-Hilsen Soren

Fine beskrivelser. Har selv boet i Sædding manufakturforret...

Jeg boede på gården, fra jeg var få måneder gammel i 1957, og til gård...

Under krigen boede der kortvarigt tyske desertører på Sædding skoles l...

Fin historie, tak. Specielt billederne og beskrivelsen af min farfar Einer ...